Pages

13 February 2014

Stil de viaţă, alimentaţie, body shape, talie, pitici pe creier


Nu ştiu exact de unde să încep. Teoretic şi punctual, ideea ar fi să scriu despre crăpelniţă şi mişcare, însă fiind Andreea, îţi vin idei multe în cap, amalgamate şi pestriţe. Şi-ţi vine să povesteşti chestii din liceu, şi-ţi vine să spui cum erai gata să cazi pe stradă, cât de mult îţi plac dulciurile şi ce mişto e să ai o bunică să te-ndoape, şi cum ţi se schimbă viaţa alimentaţia respectiv corpul după ce nu te mai îndoapă bunica, şi cum e treaba cu vegetarianismul pe vreo 2 ani şi ce bune sunt smoothie urile de verzituri – dacă ai şi chef să le faci, şi şi şi! Mulţi de şi.
Deci.
După postarea cu rochia verde (v-a placuuuuuut!), am primit câteva comentarii (mai multe defapt) cu privire la siluetă, talie, body shape and so on. Printre ele, era unul pe facebook în care eram întrebată ce mănânc. Şi promisesem în răspuns că iau în considerare să fac o postare vis-à-vis de alimentaţie şi stil de viaţă, cu ocazia asta să mai lămuresc nişte popor – asta cu haleu şi corp fiind o temă care apare mereu în întrebările voastre.



Ca să cut to the chase din start: PROST mănânc. Cel puţin de prin vară de când lucrez cu normă întreagă. (Nu e chiar cut to the chase, sintetizat sfaturile vin în ultima parte a articolului, so săriţi acolo dacă n-aveţi chef de povestiri şi poveţe din epoca de haur)
Nu, n-o să încep cu fraze inteligente pe sistem de (ton afectat la citire, da?) : Eu sunt divă şi mănânc ce vreau şi arăt atât de bine, ah invidiaţi-mă dobitocilor. Şi nici la baie nu pute când mă duc. Ah, da! Da pisi, ştim, tu eşti divă şi mănânci ce vrei şi arăţi beton, bravo. Există şi oameni înzestraţi cu super metabolism şi nu îl contest.

Eu nu sunt unul dintre ei. Am avut fluctuaţii de greutate de-a lungul anilor căcălău (motiv pentru care ultima dată când m-am cântărit aveam 18 ani). Am trecut prin foarte multe faze nutriţionale şi-am avut tot felul de pitici pe creier: de la perioade în care mâncam soia, tărâţe şi rădăcini de păpădie (akward silence it is) până la vegetarianismul de m-a ţinut 2 ani. Mă rog, asta cu vegetaranismul n-a apărut neapărat din considerente alimentare ci mai degrabă că mă buşise plânsul văzând cum jupoaie unii o nevăstuică ceva pentru blană şi-am zis că mie nu mai îmi trebuie carne de niciun fel, EVER. M-am ţinut tare pe poziţie vreo 2 ani. Din varii motive mi s-a luat la un revelion.
Apoi am avut perioada cu smoothie urile (din astea mai consum din când în când dar nu aşa de hardcore că acum câţiva ani). Nu din alea cu lapte, zahăr şi alte nebunii ci smoothie uri cu multe frunze verzi şi fructe proaspete, full de vitamine şi nutrienţi. Îmi pare rău că am renunţat la obiceiul ăsta, mie personal mi-au făcut foarte mult bine.

Apoi am venit în Bucureşti. Şi de aici a început haosul. Cât eram în facultate, aveam mai mult timp la dispoziţie şi înclinaţie spre a mânca şi lucruri ce nu vin din pungă – plus că mă şi duceam la Buzău des iar bunică mea găteşte excelentisim – dar de când am dat-o pe muncă şi basically, ce-mi doresc cel mai mult când sunt acasă este să DORM (în niciun caz să păzesc cratiţe), mai stă cucu să prepare, să toace, să pună ceva la încălzit măcar. De când m-am mutat aici cu Mădălina (ce vă spuneam în postarea cu Tiramisu – again analogii la mâncare, geez), nu m-a văzut nimeni niciodată pregătind ceva în bucătăria aia. Defapt nici măcar nu mănânc acolo. Îmi iau ce-mi trebuie şi mănânc în cameră. Iar ce-mi trebuie e de regulă ceva semipreparat, lângă o cană de cafea la plic. Deci da, mega sănătos.

Pe de altă parte însă, am aşa oareşce habar despre nutriţie de la un nene Montignac. Şi încerc pe cât posibil să pun în practică ce-a zis nea ăsta (just so we're clear, n-o ard guru şi nici n-am pretenţii de nutriţionist, vă zic doar ce fac eu - întrebată fiind). La general, ideea ăstuia e că nu prea e bine cu combinaţiile alimentare gândite prost. Gen mănânci tu aşa nişte multă grăsime? Da. Eh, băga şi tu cu nişte salată lângă, nu mânca pisi cu pâine. Mănânci tu aşa nişte multe zaharuri? Bagă dreacu d’alea mai nerafinate, eventual făcute în casă cu făinuri integrale, lasă-l pe Nesquik că oricum ăla e iepure şi mănâncă morcovi. Tu de ce crezi că e suplu şi maro? De la zaharu’ din Nesquik? Sigur că da. De la MORCOVI, boss, nu de la Nesquik!
Paranteză : asta cu supleţea e poate mai fucked up ca 9/11, dpdv mediatic. Fără să intru în detalii dar în capul meu, zic că e mai bine cu sănătatea înainte de supleţe. Iar sănătate se poate şi la XS şi la XL. Închidem paranteza, boss.
Principiile montignace sunt simple (daţi un search pe google dacă nu ştiţi ce-i cu ăsta, de preferat nu pe siteuri idioate gen Cool Girl [revista] reincarnată în online) şi uşor de pus în practică fix pentru că nu sunt o dietă. Urăsc dietele, urăsc termenul de dietă/regim/program de slăbire, whatever. Pentru MINE, sunt imposibil de ţinut şi respectat, maxim să zic că rezist 2 zile - iar în timpul ăla m-aş gândi doar la cozonaci. Nu cred în oţet de mere, ciorbe de varză, nemâncat după ora 6, Atkins şi alte bălării de genul. Nu-mi trebuie, nu ţin, n-am ţinut. Nu mănânc cât 7 dar nici cât 1. Mănânc mult defapt. Îmi place să mănânc, am un apetit deosebit pentru dulciuri, nu refuz niciodată pizza şi torn litri de cola/pepsi pe gât zilnic.
Păi şi atunci cum de nu eşti cât malu’? Veţi zice. Nu ziceţi? Aw, that’s sweet :*
Păi să mă explic.
First of all, moderaţie. Mănânc prostii zilnic dar dacă stau să cuantific cam în ce proporţii, sigur sigur mănânc mai multe cereale integrale (Nu, nu Fitness, alea sunt nişte bălării vândute de dudui în chiloţi. Şi cam câtă credibilitate are o duduie în chiloţi? Exact), mai multe proteine din carne slabă (foarte rar porc, întotdeauna pui), mai multe fibre din legume şi fructe, mai mulţi acizi graşi din nuci (mănânc miez de nucă pe bandă rulantă) şi da, nu beau apă. Decât dacă sunt în ultima fază de deshidratare şi n-am chef să mă duc după Cola. Voi nu faceţi ca mine, BEŢI APĂ!
În al doilea rând, mă mişc. Iarăşi o contradicţie aici, mai ales dacă mă cunoaşteţi. Păi băi boss, decât să mă trimiţi la sală, mai bine mă tunzi zero. Serios. În liceu, nu mai avea ăla de sport loc în catalog să-mi treacă absenţele. Le uram din ficaţi. 
Păi şi atunci de care mişcare? Păi d’aia de nu simt că e activitate fizică. Scări de urcat, MULT mers pe jos (iubesc plimbările), sacoşe de cărat, DANS (eventual patinaj) şi nu în ultimul rând, nimicuri făcute prin casă : spălat, călcat, măturat, făcut pat, ce vreţi voi. Ştiu că luate separat sunt apă de ploaie dar adunat, la sfârşitul zilei, nimicurile astea consumă destul şi orice formă de mişcare e mai bună decât deloc. “Strategia” mea e fix asta, că nu le privesc drept sport şi deci nu îmi provoacă neplăceri în practică.

În al treilea rând, ca să ajung şi de unde am plecat şi ce va interesa defapt…cum e treaba cu structura corpului şi mai ales cu talia.

GENETICA. O să sune a nasol probabil dar dacă nu ai morfologie de pară sau clepsidră, e imposibil să obţii pe cai naturale talie subţire în raport cu şoldurile şi/sau umerii (detaliez imediat). Aşa cum pentru mine, e imposibil să obţin pe cai naturale picioare subţiri şi zvelte – astea sunt rezervate în principiu silutelor atletice sau de tip măr. Pot să nu mănânc 3 luni şi să dorm în sala de fitness, N-AM morfologie leggy şi pace. Sigur că sportul ajută şi tonifiază şi bla bla bla dar copanul va rămâne copan no matter what. And I’m fine with that, just so we’re clear here :P
Ca să dau un exemplu pentru ambele situaţii descrise mai sus (funny de altfel):

Adriana Lima, da? Beton gagica, super picioare, talie de 24” (asta înseamnă cam 61 cm). As arogant as it may sound, cine pare a avea talia mai subţire, eu sau ea? Şi totuşi...dimensiunea e cam pe acolo. Deci? Care-i faza? Păi faza e forma corpului. Şi faza e raportul şold-talie-umeri (nu, nu bust cum se consideră măsurătoarea – aia nu e corect) care la mine e mai pronunţat. În traducere liberă, eu având şoldurile mai pline şi umerii relativ mai laţi, prin comparaţie am talia mai subţire. Ea având picioarele mai subţiri şi şoldurile mai înguste, da senzaţia de talie mai groasă. Ceea ce nu e neapărat adevărat, e doar o chestiune ce ţine de proporţii şi as I said, genetică.

Ce vreau să mai spun (mai sunteţi aici sau v-am pierdut pe drum? :D) e ca nişte mulţi ani, habar n-am avut ce formă am şi nici prin cap nu mi-a trecut că stai să vezi, că nu suntem toţi la fel şi că există mai multe tipologii pentru corp (poate detaliez cu altă ocazie dacă vă interesează; sunt mult mai multe decât alea 3 de le trâmbiţează siteurile inteligente româneşti) şi prin urmare, mulţi ani m-am ascuns în haine lălâi şi închise la culoare. Sigur, mă durea fix în pix de modă şi ţoale în perioada aia dar mă gândesc că poate şi ăsta o fi fost un motiv, faptul că habar n-aveam cu ce se mănâncă şi nici n-a avut cine să mă înveţe. După ce m-am mai prins de una de alta, mi-a mai luat câţiva ani să înţeleg ce formă am. Guess what? Nu-s nici clepsidră, nici pară. Undeva la mijloc între astea 2 sunt defapt. Şi sigur, ar fi minunat să am picioarele Adrianei pentru o zi (bine hai, mai multe) dar n-aş renunţa la corpul meu nici pentru toată ciocolata din lume (comparaţia e fix ce trebuie as there is nothing better than ciucalaaatăăăăăă!).

Având aceiaşi înălţime, am fost şi la 44 de kg (caricatură eram), am fost şi la 64 de kg (dolo-dolo) iar azi cred că sunt undeva între astea două. N-o să am în veci thigh gap (AHAHAHAHAHAHAHHAHAHA, CÂT DAR CÂT DE IDIOATĂ MI SE PARE MIZERIA AIA!)  şi cel mai probabil c-o să iau in greutate pe viitor dacă n-am grijă, dar la momentul ăsta, pentru mine, moderaţia în toate e cea mai bună soluţie. Şi oricum ar fi, sfatul meu general, as clicheic as it may sound: iubiţi-vă aşa cum sunteţi. Cu talie subţire sau fără, cu picioare lungi sau scurte, cu sâni mari sau mici, whatever, pitici pe creier avem toate. But in ză end, defilăm cu ce avem. Alt conformat, altă structură, nu mai pupă niciuna.
E doar o chestiune de opţiune cum alegem să-l folosim. Contra sau împotriva noastră.

Take good care of it.
Pin It

34 comments:

  1. Ce mi-a placut,:))) si la faza cu nu beau apa, ,,,,sunt si eu in aceeasi oala:P parca uit, oricat de mult as incerca sa o pun pe lista de prioritati:)

    ReplyDelete
  2. well said! love it!

    www.eager4fashion.com

    ReplyDelete
  3. Uh ce mi-a placut articolul tau!
    De nota 10. ;))
    Sunt de acord cu tine.

    ReplyDelete
  4. Si eu aveam problema cu bautul apei. Acum am rezolvat partial avand grija sa am PAHARUL cu apa in fata mea. De ce am subliniat paharul? Pentru ca daca imi pun apa intr-o cana n-o beau in veci, in schimb, intr-un pahar inalt, transparent parca imi face pofta! :)
    Sper ca acest truc sa fie de folos si pentru alte fete! :)

    ReplyDelete
  5. Am citit pe nerasuflatre articolul tau. Si parca ne mai aduce cu picioarele pe pamant. Bravo! Sper sa ajunga la cat mai multe fete sfaturile tale.

    ReplyDelete
  6. Bun asa! Mananci tot felul de prostii semi-preparate (cu moderatie!) si dai pe gat litri de Cola dar arati demential! Pana la urma, asa te-a inzestrat mama-natura si esti o norocoasa. Eu am corp clepsidra dar sa dea dracii daca pot sa am talia mai mica de 72 cm si asta doar atunci cand tin diete drastice (gen 6 rosii cu 300 gr carne vita/ zi si multa apa cu lamaie). Suc n-am mai baut de cand m-am lasat de fumat. Nu-mi aduc aminte ce gust avea.. Mai sunt si pitica! Ce sa spun, felicitari tie!

    ReplyDelete
  7. Fucking AMEN to that, gurrrrrrl!! <3

    ReplyDelete
  8. Andrusca dear, "iubiti-va corpul asa cum e" nu-i o treaba chiar atat de simpla. Iti trebuie niscaiva maturitate sa ignori o scoietate care promoveaza schelete, o droaie de magazine unde vanzatoarele raspund scarbite cu "Nu avem marimea dumneavoastra!" si, daca generalizam un pic, un sistem de angajare in care poza din CV e mai importanta decat pregatirea.
    I had my ups and downs cu greutatea. Adica big time. The worst time a fost dupa liceu, cand am inceput sa iau urat in greutate si treaba asta n-am cam bagat-o in seama decat cand se asezasera deja vreo 25 de kilograme in plus.
    Declicul s-a produs la mine anul trecut cand "Cum pot altii si eu nu?" a devenit principalul gand, Am lasat carnea vreo 7 luni, am reluat-o cu moderatie apoi, am urmat o dieta (Dukan mi s-a portivit mie) pentru ca tot ce incercasem inainte esua lamentabil si m-am apucat de sport.
    Primele 3 Luni am mers zilnic la sala. Aveam si multe de dat jos, e drept! Si cu sauna, sala si disciplina alimentara, in Februarie am facut 1 an de viata sanatoasa. Mai sanatoasa de fapt.
    Si s-au dus. S-au dus dracului 25 de kilograme, sunt alt om cu totul, imi cumpar alt gen de haine si pot urca oricand 4-5 etaje fara sa gafai. La 1.65 aveam 75 de kilograme. And that's not easy. Nici fizic nici psihic.
    Sure, oamenii care te iubesc te iubesc asa cum esti. Stiu, mi-o repeta zilnic sotul meu care ma iubea si mingiuta fiind. Si care ma iubeste si acum si m-a sustinut pentru ca stia ca schimbarea imi va face mie bine.
    Dar e greu sa ajungi in punctul in care sa te poti iubi pe tine insuti, sa-ti devina disciplina mod de viata si nu o dieta trecatoare.
    Eu am inchis regulile stricte ale Dukanului (pe care l-am tinut doar cu peste, fara carne) in Noiembrie si de atunci mananc normal, merg la sport, Joia a ramas pe viata zi de prooteine pure si am reusit sa ma mentin. Se fac 4 luni pe 1 Martie.
    Am facut-o pentru aspect dar acum o mentin pentru sanatate. Si da, e life-changing experience.
    Iti trebuie tarie de fier cand domnul tau papa la Mac de 3 ori pe saptamana si Nutella e mereu pe masa voastra dimineata! Dar am invatat ca daca iti doresti ceva foarte tare (sa slabesti de exemplu!) si pofta dispare. Fizic. Nu-mi era nici macar pofta.
    Hai ca mai am putin si ma lungesc mai tare decat ai facut-o tu!
    Ti pup!
    Fain articolul! (si da, in locul tau, nici eu n-as da constitutia ta pentru nicio ciucalata)

    ReplyDelete
  9. Asa imi amintesti de mine, sa sti ca schema functioneaza acum, pt ca esti tanara, cu cat o sa descoperi sportul mai devreme cu atat o sa fi mirata cum ai stat atat de mult timp fara, asa a fost si la mine, eu in facultate l-am descoperit, pana atunci ioc. Eu iti recomand Worldclass, este un standard, clasele sunt super, antrenori, atmosfera, tot ce vrei.

    ReplyDelete
  10. Bai, cu riscul de a parea baba batrana cu dintii de lana, iti zic ca asa eram si eu ca tine cand aveam varsta ta. Faza e ca dupa cativa ani de job cu curu' pe scaun si seri in care preferi sa lesini in pat cu laptopul in brate decat sa faci orice altceva, metabolismul o sa se duca si mai rau pe campii. Si o sa fie din ce in ce mai greu sa mananci semi si sa bei cola fara sa se puna. Cel putin io asa am patit. Vestea buna e ca de pe taliuta se da jos repede la sala si vestea si mai buna e ca ai pus punctul pe i. Tu stii deja ce trebuie sa faci si cum trebuie sa mananci, stii ce iti trebuie si cata miscare trebuie sa faci. E super important sa ai bazele astea inainte ca varsta sa iti vina de hac (am 29 si crede-ma ca simt diferente). Imi place de tine ca ai scris chestiile astea pentru ca toata lumea sa inteleaga ca nu e greu si nu doare sa mananci ok. Si sa stii ca si eu te invidiez pentru talia ta si mai ales pentru proportiile bestiale. Eu am tot cam cat tine in talie, dar am umerii mici si nici sani n-am, asa ca nu se vede asa fain. Hai ca am scris o groaza :) BTW: ieri mi-a venit prima comanda de pe River Island pe care am dat-o tocmai pentru ca am vazut cum stau unele haine pe tine. Sunt mega multumita, n-am ce sa zic mai mult :D

    ReplyDelete
  11. Eu sunt sub apa cum s-ar zice si ma chinui sa nu ma traga de tot curentul, am reusit de doua ori in treizeci de ani sa ajung la suprafata si sa ma simt normala ca broasca dupa ce a fost pupata, eram in love cand ma uitam in oglinda. Prea grasa, prea slaba, prea ca la tara... e greu cum ar fi sa ramai pe o anumita greutate.
    Imi place cum ai scris, voiam sa zic! :)

    ReplyDelete
  12. Era si timpul s-o spuna cineva pe bune! Felicitari pt articol, mi-a placut enorm, tine-o tot asa.

    ReplyDelete
  13. Nu stiam ca Lima are talia de 61cm, atat am si eu, as fi zis ca modelele astea au sub 60 :D
    Intr-adevar, corpul ei e cam drept asa, mi se pare ca e fara forme... ai dreptate cu explicatiile, foarte bine punctat articolul, nu beau pepsi/cola... nu mi-au placut niciodata, din pacate nici apa nu prea beau, nu simt nevoia :D, dar sper sa schimb asta...
    Intr-adevar ai o talie frumoasa, ai grija de tine, te pup!!

    ReplyDelete
  14. Eu beau apa multa, dar mananc si prostii ... Of, sfaturile tale sunt bune, dar cine se mai gandeste la moderatie cand e mort de foame?! :)) Adica asa ajung eu mereu acasa. :D Problema la mine e ca am zile cand mananc sanatos, dar si zile cand scap ca vaca in lucerna (vorba bunicii mele). :)) Bune sfaturi, oricum!

    ReplyDelete
  15. Ha, ha, cum se zice la noi, copanele de Buzau. Lasa ca mai frumoasa e o femeie cu forme, sa ai pe ce pune mana, un bulan frumos. :)) Doamne, se pare ca nu sunt singura care nu bea NICI 1.5 L de apa pe SAPTAMANA, daca nu mi-e sete. Si stiu ca nu e bine. Si eu tot cu cafea la plic o ard. Si nici eu nu suport dietele sau regim sau stil de viata. Mi se pare ceva ireal, anormal, cum sa-i mai zic sa te abtii de la mancare. Pai de ce a mai lasat-o Dumnezeu pe pamant. Si ai dreptate, odata ce mananci moderat si faci niste miscare acolo, e bine, decat sa cazi in extreme.

    ReplyDelete
  16. nota 11, mi-a placut foarte mult acest articol :)

    ReplyDelete
  17. Nice postul.m a amuzat teribil.asta cu metabolismul Ff bun si harnic e adevarata.prietena mea are aceeasi greutate de la 19 ani.acum are 32.desi mananca ciocolata 250 gr odata , Cartofi prajiti cu paine , cola etc.eu ma ingras doar uitandu ma la altii cum mananca

    Www.Shouldiorshouldinot.com

    ReplyDelete
  18. I wish I could understand your language =) I love your blog!!!

    www.fromsampatoboston.com

    ReplyDelete
  19. mi-a placut atat de mult articolul! vara asta mi-am dat si eu seama ca am corpul un fel de para:))

    lifeisbetterblondewiths.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Fantastic articol! Imi place ca esti o tipa cu picioarele pe pamant, asta se vede foarte mult din ce ai scris azi. Si cred ca ai o atitudine sanatoasa in ceea ce priveste mancarea, dar si imaginea de sine. Tine-o tot asa!

    ReplyDelete
  21. A very interesting and thought provoking piece. Written with you're usual flair. I was in Boston yesterday for a medical conference on body issues and the effect social media has on creating impossible expectations with resulting physical and emotional problems. This often results in destructive behaviors. My suggestion is take what you have and embrace it. You have to love yourself before someone else can. Anonymous as always!

    ReplyDelete
  22. Yey pentru moderatie! Si eu tot cu asta imi racesc gura povestind cand ma intreaba cineva. Si cand nu ma intreaba nimeni ca le fac morala alor mei constant.
    Cred ca problema cu bautul apei e generala. Si avand o mica autoritate in domeniu sfatuiesc lumea sa bea cat ii trebuie. Nici 1 l/saptamana, dar nici proclamata valoare de 2000ml/zi. Mai ia omu' lichide si din supica, iaurt si fructe. Io imi dau seama cand nu beau ca se plange rinichiul si ma doare capul.
    Thigh gap, nici n-auzisem de asa ceva. Se poate spune ca am o schita, stiu sigur ca e asa de cand a observat tata si mi-a zis: "Si tu esti cam cracanata, tata!" :)))))

    ReplyDelete
  23. Mie imi plac mai mult fetele minione, cu talie, solduri si tot ce trebuie, decat manechinele acelea fara nicio forma si ciolanoase. Ba chiar si tipa din imagine cu super talie si solduri/coapse generoase arata mai bine, in viziunea mea desigur. Si nu stiu de ce sa vrei sa ai picioarele adrianei lima pentru o zi. Nu este exemplul cel mai bun de picioare lungi si subtiri. Genunchii ei nu arata chiar grozav si nici nu exista o diferenta evidenta intre coapse si pulpe. Chiar nu mi se pare ca are picioare frumoase. Exista insa si femei inalte care imi plac. Oricum, gusturile nu se discuta. Tu arati foarte bine. Te urmaresc de mult timp si de prima data mi-a sarit in ochi silueta ta f feminina.

    ReplyDelete
  24. You have to post this in English please!

    ReplyDelete
  25. Please post this in English too!

    ReplyDelete
  26. Oh boy, in sfarsit cineva care nu recomanda diete. Am evitat mult timp sa ma apuc de vreo dieta, doar pentru a nu ramane cu chestia asta pe cap, nu sunt tocmai omul dietelor si a mancatului putin, dar intr-o zi, din disperare de cauza (eu ma si vedeam o grasa inchipuita), m-am apucat de Dukan, which is the worst idea ever, pentru ca m-am indopat cu carne, no energy, dar pentru o luna mi-a crescut self esteemul. Atat m-am tinut faza, o luna. In perioada aia m-am reapucat de baut cola, o ce-i drept, dupa ce nu mai bausem vreo 3 ani. M-am dat si eu pe veganism and stuff si ma simt mai bine ca oricand, bag rucola si nuci la greu si e cea mai buna perioada a mea ever. Nu am slabit prea mult, ca tot timpul apare cate un biscuit (oreo e vegetarian, da?) sau cate o portie de paste dupa ora 9 seara, dar nu ma mai simt vinovata. Ma simt bine in corpul meu, atat timp cat sunt imbracata(nu sunt total impacata cu mine, cum ar veni), dar e mai ok decat sa ma izolez in casa si sa ma imbrac cu haine largi ca sa-mi ascund soldurie. Well, da, sunt inca o persoana cu complexe, dar mici de tot si acum dau eu sfaturi despre cum e ok sa te simti bine cu tine asa cum esti. Si da, asta mi se pare cea mai buna varianta, legume cu fructe si cu seminte, combinate chiar :))

    ReplyDelete
  27. Ce m-am distrat cititnd! Imi place cum ai transfromat un subiect serios intr-un eseu atat de funny.
    Pupici,

    ReplyDelete
  28. Foarte fain postul asta! L-am asteptat cu nerabdare si a meritat! Am si eu o nelamurire, poate ma ajuti tu sau cititoarele.. Cum sa scap de celulita? Eu n-am probleme cu kilogramele dar sunt aia slaba cu celulita pe coapse si pe fund. Fir-ar! Si nu beau sucuri deloc, apa 1litru pe zi, nu mananc fast-food (poate o pizza pe luna dar nu se pune) si ca dulciuri mananc jumate de ciocolata pe zi (asta s-ar putea sa fie cam mult....). Am tot facut exercitii aerobic de pe youtube timp de 1 luna zilnic dar nu s-a intamplat nimic :((((. stie cineva un program cat de cat ok pentru scaparea de celulita asta nenorocita?poate nu fac eu exercitiile potrivite. Tu ai avut vreodata probleme cu celulita, andreea? problema e ca nici nu vreau sa slabesc prea mult pentru ca deja sunt subponderala dar nush ce sa fac cu celulita asta. e genetic cred.. ca si mama are si tot piele si os e.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult Cristiana, ma bucur ca ti-a placut! :*
      Mai, cu celulita e nasoala treaba (si nici eu nu-s cea mai in masura sa dau sfaturi). Toate avem (sau ma rog, aproape toate) si nu, nu tine deloc de greutate. Vorba ta, e genetica treaba... Eu zic sa bei cat mai multa apa si sa mananci cat mai putina mancare procesata. Incearca si o cura de detoxifiere, eventual exfoliaza-ti zonele afectate cu zat de cafea. Si persevereaza...Poate se duce dracului :)) Iar daca nu, da-o-ncolo, esti frumoasa si cu ea:P

      Te pup

      Delete
    2. Salutare,

      Pe langa ceea ce a spus Andreea, e foarte important si sportul. Si nu numai aerobic, ci exercitii care sa se concentreze pe zona cu probleme. Eu, spre exemplu, am celulita pe coapse. Prin decembrie insa, am inceput o "provocare" lansata de o sport guru pe youtube, "provocare" ce presupunea sa faci asa-numitele squats (incepeai de la un anumit numar si cresteai cu 5 pe zi, timp de 30 de zile). Dupa cele 30 de zile, am continuat sa fac 300 de smecherii d-astea aproape zilnic (cu pauza de o zi sau doua pe saptamana), iar in momentul de fata am ajuns sa am coapse aproape netede, fara nesuferita aia de incepe cu "c" (se mai vede numai cand strang pielea). Deci, o metoda posibila poate fi si asta cu exercitiile pentru anumite parti ale corpului. Banuiesc ca o combinatie intre exercitii, hidratare buna, exfolierea si masajul pielii pot aduce rezultate si mai bune. Eu, de lene, am sarit peste exfoliere si masaj.

      Zi faina sa aveti!

      Delete
  29. vaaaiiii va multumesc mult de tot pentru raspunsuri! Treaba cu squats suna foarte bine. Eu momentan pot sa fac doar 100 dar nu m-a tinut prea mult. Si da, Andreea, mancare sanatoasa..... ufff greu :) dar incercam. Va pup :*

    ReplyDelete
  30. Foarte fain scris !! Dar lasa naibii Cola/Pepsi !! Eu beau apa, multa apa !!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...